Mi | Kirándulások

A 11.A osztálykirándulása

2012. május 15. | utolsó módosítás: 2020. szeptember 26., 22:27

× Ez a cikkünk több mint fél éve lett elhelyezve az oldalon. A tartalma azóta elavulhatott!

A 11.A osztály már rutinosan indult neki az idei kirándulásnak (egy-két otthonfelejtett fogkefe nem számít). Idén is a lehető legjobban kihasználtuk azt a három napot, amit együtt töltöttünk.

Vasárnap 7.45-kor (egyesek szerint hajnalban) találkoztunk a Déli pályaudvaron, és 8.11-kor már el is indultunk úti célunk, Szombathely felé. A vonaton mindenki kényelmesen elfért, nem is érződött olyan soknak az a három és fél óra utazás. A vonatról leszállva Gyöngyösfalu volt a cél, pontosabban a Holdfény Liget kalandpark. Itt mindenki megtalálta a neki való programot, nagyon széles volt a választék: focipálya, játszótér, drótkötél akadálypálya, mászófal, mezítlábas élményösvény.

Miután mindenki kellően elfáradt, ismét buszra ültünk, elindultunk Ják felé, ahol megnéztük a magyar románkori építészet egyik legkiemelkedőbb darabját, a jáki templomot, ami sajnos érkezésünkkor fel volt állványozva, de így is szép látványt nyújtott. Este hat óra körül érkeztünk meg Bajánsenyére, a körülbelül 500 fős kis faluba, ahol rögtön birtokba vettük a Malom Panziót és kipakoltuk a csomagjainkat. A szállás nagyon kényelmes és tágas volt, a falut pedig még aznap este körbejárta mindenki.

Hétfőn sajnos eleredt az eső, így az eredeti biciklitúra helyett lehetett választani a buszos tájházlátogatást hazasétálással. A csoport nagy része azonban így is a biciklizést választotta, és hősiesen végigjárta a közeli falvak templomait a zuhogó esőben. Másnapra ez elég sok megfázást és torokfájást jelentett, rendesen elfáradtunk, de azért nagyon élveztük.

Képgaléria

Keddre már mindenki elég kimerült volt, de sikerült mindent összepakolni, és reggeli után elindulni, megnézni a bajánsenyei falumúzeumot. Itt sok érdekességet megtudtunk a falu életéről és történelméről, illetve aki nagyon unatkozott, nézhette az udvaron szaladgáló harmadikosok tesióráját is.

Egy rövid bevásárlás az útra, és máris indultunk az őriszentpéteri vasútállomásra, ahol felszálltunk a Citadella nemzetközi gyorsvonatra. Öt, kártyázással, beszélgetéssel, alvással és más elfoglaltságokkal eltöltött óra után meg is érkeztünk a Déli pályaudvarra, ahol mindenki elköszönt a többiektől és elindult hazafelé. Köszönjük ezt a három napot Sparing Ildikó tanárnőnek, aki megszervezte nekünk a kirándulást és a programokat, illetve Parancs Anna tanárnőnek, aki elkísért minket!

Bérczes Virág

Legutóbbi cikkeink a rovatban

Pályázatot hirdet az Apáczai Gimnázium Jubileumi Alapítvány

2024. február 13.

Az Apáczai Gimnázium Jubileumi Alapítvány pályázatot hirdet az ELTE Apáczai Csere János Gyakorló Gimnázium és Kollégiumának közössége számára. A pályázat tanulmányok, közösségi programok támogatására és szociális problémák megoldására is irányul.

Fülöp Benjámin a New York-i Carnegie Hall színpadán

2024. január 10.

A két ünnep között, 2023. december 28-án a New York-i Carnegie Hallban rendezték meg az American Protégé International Piano and Strings Competiton nemzetközi zenei verseny gálahangversenyét, amelyen fellépett Fülöp Benjámin iskolánk végzős, természettudományi tagozatos tanulója.

Tanulmányi ösztöndíj

2023. október 9.

Az Apáczai Gimnázium Jubileumi Alapítvány kuratóriuma pályázatot ír ki tanulmányi ösztöndíjra azon tanulók számára, akik a 2022/2023. tanévben a gimnázium diákjai voltak.

Pályázatot hirdet az Apáczai Gimnázium Jubileumi Alapítvány

2023. február 2.

Őszi túra a Gerecsében

2022. november 21.

2022. november 3-án az Apáczai Túrakör tagjaival a Gerecsében jártunk.