Mi | Kirándulások

2010. május 25. | utolsó módosítás: 2020. szeptember 26., 02:35

× Ez a cikkünk több mint fél éve lett elhelyezve az oldalon. A tartalma azóta elavulhatott!

A 9.A osztálykirándulása 2010-ben. Badacsonytomaj, Tomaj Camping „Riviera” Apartman & Strand. 2010. május 2-től 2010. május 4-ig.

Röviden

Utazás: vonattal
Programok:
Vasárnap: Érkezés 13 órakor, Badacsonytomaj templom és tájház, Badacsony Egry József Múzeum
Hétfő: Túra a Badacsonyon: Kuruc körút és kilátók a tetőn (5-6 óra)
Kedd: (vonattal) Tapolca tavas barlang, Malom-tó, utazás haza, érkezés 19 óra

Étkezés a kemping éttermében
A kirándulás költsége: 12.000 Ft/fő

1. nap

Május 2-án, vasárnap korán reggel indultunk első közös osztálykirándulásunkra, Badacsonytomajra. A vonatút hosszú volt, és át is kellett egyszer szállnunk, de szerencsére nem kötöttünk ki Pozsonyban vagy Szegeden :), és mindenki nagyjából egészben megérkezett a szállásra. Hamar lepakoltunk, befoglaltuk a kényelmes ágyakat és persze megbeszéltük, hogy ki kihez fog takarodó után illegálisan átszökni. :) Ezek után közösen besétáltunk a faluba, megnéztük a boltokat meg az Egry József Emlékmúzeumot is. Rengeteg gyönyörű műalkotást láttunk, utána meg kicsit a parton sétálgattunk, ajándékokat vettünk meg fagyiztunk, majd visszamentünk a szállásra. Este a vállalkozó szelleműek bemerészkedtek a max. 10 fokos Balatonba is. Véleményük szerint kb. 20 másodperc után már semmit sem éreztek, így a hideget sem. Vacsoráig és utána takarodóig szabad foglalkozás volt. 5-8 fős csoportokban kártyáztunk és játszottunk, nagyon jó volt a hangulat, mindenki élvezte! :)

A 9.A osztálykirándulásáról

2. nap

A következő nap reggeli után mindenki bemehetett a faluban lévő boltokba, és feltölthette a csoki- és chipskészletét. Utána egy kicsit lazíthattunk, lelkiekben felkészülhettünk a hegymászásra, ugyanis megmásztuk a Badacsony hihetetlenül magas és veszélyes 438 méterét! :) Mindenki a maga tempójában haladt, meg is álltunk néhányszor, így csak kicsit nagyon fáradt el a társaság. De azért élveztük, szép volt fentről a kilátás is, és jó volt kiszakadni az iskolai szürke hétköznapokból ezzel a kis túrával. Még délután visszaértünk a táborhelyünkre, mindenki bekenegette a szúnyogcsípéseit, amiket a hegyen szerzett, és vacsoráig bármit csinálhattunk. Társasoztunk, hintáztunk, és kártyáztunk is. A vacsi és minden meleg étel véleményem szerint a vártnál jobb volt. Este még éltünk egy kis társasági életet, beszélgettünk, aztán a nap végén lefeküdtünk aludni.

Utolsó nap

A harmadik napon az osztályfőnökünk még elvitt minket a Tapolcai-tavasbarlangba, ahol szintén jól éreztük magunkat. Háromszemélyes csónakokban mentünk körbe a néhol 20 cm, néhol 3,5 méter mély vízben. Szerintem izgalmas volt! :) Ezután még elmentünk Tapolcán a Malom-tóhoz és az ott lévő parkban eltölthettünk még egy másfél órát szabadon, majd visszavonatoztunk Badacsonytomajba, ahol mindenki összecsomagolt, elbúcsúzott a kedvenc hintájától vagy mászókájától, és elindultunk hazafelé. A vonatút visszafelé is sok beszélgetéssel, nevetéssel telt, mindenki elkattintotta az utolsó fényképeket is, így érkeztünk meg a Délibe. Elbúcsúztunk egymástól, és azzal a tudattal mentünk haza, hogy egy eseménydús, élvezetes kirándulásunk volt, és reméljük a következők is hasonlóan jól telnek majd.

A szálláshely adatai

Badacsonytomaj, Tomaj Camping „Riviera” Apartman & Strand
Nyitva tartás: Április végétől szeptember végéig
Cím: 8258 Badacsonytomaj, Balaton utca 28. (vízpart)
Telefon: +36/70-947-97-39
Telefon/fax: +36/87-471-321
Internet: A szállás oldala

Szalai Rita és Kondor Krisztina

Legutóbbi cikkeink a rovatban

Pályázatot hirdet az Apáczai Gimnázium Jubileumi Alapítvány

2024. február 13.

Az Apáczai Gimnázium Jubileumi Alapítvány pályázatot hirdet az ELTE Apáczai Csere János Gyakorló Gimnázium és Kollégiumának közössége számára. A pályázat tanulmányok, közösségi programok támogatására és szociális problémák megoldására is irányul.

Fülöp Benjámin a New York-i Carnegie Hall színpadán

2024. január 10.

A két ünnep között, 2023. december 28-án a New York-i Carnegie Hallban rendezték meg az American Protégé International Piano and Strings Competiton nemzetközi zenei verseny gálahangversenyét, amelyen fellépett Fülöp Benjámin iskolánk végzős, természettudományi tagozatos tanulója.

Tanulmányi ösztöndíj

2023. október 9.

Az Apáczai Gimnázium Jubileumi Alapítvány kuratóriuma pályázatot ír ki tanulmányi ösztöndíjra azon tanulók számára, akik a 2022/2023. tanévben a gimnázium diákjai voltak.

Pályázatot hirdet az Apáczai Gimnázium Jubileumi Alapítvány

2023. február 2.

Őszi túra a Gerecsében

2022. november 21.

2022. november 3-án az Apáczai Túrakör tagjaival a Gerecsében jártunk.