Sport | Atlétika

Gyalogló Világkupa Venyercsán Bencével

2012. június 4. | utolsó módosítás: 2020. október 5., 13:26

× Ez a cikkünk több mint fél éve lett elhelyezve az oldalon. A tartalma azóta elavulhatott!

A Gyalogló Világkupát kétévente rendezik meg. A résztvevők nagy létszáma miatt ez az egyik legrangosabb gyalogló verseny a világon. Az idén rekordszámú versenyző nevezett, az összes versenyszámot tekintve 64 országból 467 gyalogló. Távok: junior női 10 km, junior férfi 10 km, felnőtt női 20 km, felnőtt férfi 20 km, felnőtt férfi 50 km.

Én a junior férfiak 10 km-es gyalogló számában indultam (18-19 évesek között), miután a márciusban Szlovákiában (Dudince) és az áprilisban Csehországban (Podebrady) lezajlott válogató versenyek alapján egyértelműen én voltam a második legjobb u20-as gyalogló Srp Miklós (szintén Budapesti Honvédos, 19 éves) mögött. Így eldőlt, hogy a Honvéd csapata képviseli Magyarországot a világkupán.

2012. május 10-én, nem sokkal dél előtt szállt fel a repülőgépünk, mellyel Moszkváig utaztunk. Hamar odaértünk, majd busszal átvittek minket egy másik reptérre, ahonnan késő este indult tovább Szaranszkba a csatlakozás. Szaranszk az egyik orosz tagköztársaság, Mordávia (Mordvin) fővárosa. Érdekes volt tapasztalni, hogy az orosz nyelv nem csak a tankönyvünkben létezik, hanem tényleg hasznát lehet venni.

Képgaléria

Éjjel kettőre értünk a szállodába, aminek a színvonala kb. egy itthoni kollégiumnak felelt meg. A tápanyag is elég gyenge volt, egyedül a virslit mertük megenni. Pénteken csapatértekezlet volt, majd egy könnyű, átmozgató edzés.

Szombaton, május 12-én délután 4 órakor rajtoltunk el. A verseny kánikulai melegben zajlott le. Egy kör 2 km volt, aminek az első fele emelkedős volt, majd a forduló után vissza a lejtőn.

Jól sikerült a formaidőzítés: 67 indulóból 43. lettem úgy, hogy féltávnál még csak 59. voltam. Az időeredményem: 46'04" (23'12", 22'52") volt, ami a nehéz körülményeket tekintve kiváló idő volt. Az elején eléggé hátul kezdtem, de a verseny felétől folyamatosan húztam el a túl erősen kezdő ellenfeleim mellett. A kétfős csapatversenyben értük el a nagyobb sikert, ahol 22 csapat közül Miklóssal (aki egyéniben a 29. lett) az előkelő 12. helyet szereztük meg.

Hála Istennek, épségben hazaértünk május 14-én, hétfőn.

A sikeres szereplésben elévülhetetlen érdemei vannak edzőnknek, Dr. Urbán Ákosnak és az Igazgató Úrnak, aki a szabadidőt a versenyen való részvételhez biztosította, továbbá a Budapest Honvédnak és a szüleimnek, akik a kiutazás anyagi feltételeit megteremtették.

Venyercsán Bence

Legutóbbi cikkeink a rovatban

Túrák a téli szünetben

2024. január 12.

A Túrakör tagjaival a téli szünetben két hegység legmagasabb csúcsát is meghódítottuk.

A sítáborból szeretettel

2023. február 1.

Képek szöveg nélkül.

Zhang Boglárka háromszoros országos bajnok

2023. január 18.

Zhang Boglárka (7.C) több aranyérmet is szerzett a jégen az utóbbi hónapokban, ezek közül arról a kettőről szeretnénk beszámolni, melyekre a leginkább büszke.

Parti Boglárka sikere

2021. december 9.

Parti Boglárka (9.C) Ukrajnában az Akrobatikus Rock and Roll Világbajnokságon az aranyérmes csapat tagja volt. (1 videó.)

Országos döntőben a sakkozó lányaink

2020. február 6.

Sulyok Eszter, Molnár Márta és Karsai Luca csapata a döntőben van.