Tízórai | Aktuális témák

Ókor Vetélkedő

2010. március 18. | utolsó módosítás: 2020. szeptember 29., 08:04

× Ez a cikkünk több mint fél éve lett elhelyezve az oldalon. A tartalma azóta elavulhatott!

Az Apáczai Napok keretében a 9.A és 9.B szervezésében Ókor Vetélkedőt rendezünk. A vetélkedő időpontja 2010. március 30., 15 órától 17 óráig. A versenyre 11 osztály és a nálunk vendégeskedő kolozsvári diákok csapata jelentkezett. Célunk, hogy ne csak tanórai keretek között, és ne csak a szokott módon találkozzunk e régmúlt emlékeivel.


Ókor Vetélkedő

A versenyen a következő állomásokon kell feladatokat megoldanotok:

Ókori olimpiai (rövidített) játékok a lánytesiben
A feladatok:
1. feladat: „Stadion futás” (192 méter)
2. feladat: Pankration (nálunk most grundbirkózás)
3. feladat: Olimpiai szellemi vetélkedő


Ókor Vetélkedő


Ókor Vetélkedő

Ókori matematika
Miről szólt a matematika az ókorban, mit tanulhatunk Euklidésztől, Arkhimédésztől, Pitagorasztól, Thalésztől, Diofantosztól? Mit tudtak és mivel foglalkoztak az ókori Kínában és Mezopotámiában a matematikusok? Milyen problémákat hagytak ránk az egyiptomiak és az indiaiak? Hogy nézett ki egy matematikai tétel az ókori tekercseken?

Színielőadás, színház
Emberáldozat, kar, lakomák, keleti táncok, India, Kína, Görögország, Róma… helyzetkomikum, beugró, verselés… Gyere és próbáld ki magad!


Ókor Vetélkedő

Athén és Róma ókori emlékei
Athén és Róma középkori emlékei – amit egy turistának is tudni kell.


Ókor Vetélkedő


Ókor Vetélkedő

Ezen az állomáson műemlékeket kell felismerni képről (melyik város melyik részén található) és rendeltetésüket, keletkezésüket kell ismertetni.

Elfeledett kis népek

Sumer városállamok, Akkád, Elám, Óbabiloni Birodalom, Újbabiloni Birodalom, Asszíria, Palesztina, föniciai városállamok, Hatti, Mitanni stb., egyiptomi hieroglifák.


Ókor Vetélkedő

Az ideális állam – Tabló készítése

Ha van kedved megreformálni az oktatást, az iskolát, hogy tanulhatóbb, élvezetesebb, célravezetőbb legyen, hogy olyan embereket képezzen, akik képesek lesznek egy jól, jobban működő társadalmat működtetni, találj ki/fel valami újat és mutasd be egy látványos tablón, amit mindenki megtekinthet a suliban!

A Nemzeti Múzeum és a Szépművészeti Múzeum ókori gyűjteménye

Itt az ókor körülötted! Látogasd meg a budapesti múzeumokat és szállj versenybe az ott szerzett tudásoddal! Előzetes feladatsor segít kihámozni a kiállításokból a lényeget.


Ókor Vetélkedő

Irodalom, filozófia

Hát van olyan idő, amikor nem kell tanulnunk? – kérdezed. S én azt válaszolom: nincs. De amint tanulni minden korban tiszteletre méltó, úgy kioktatást kapni már nem mindegyikben az. Szégyellni való, ha az öreg ember az ábécével vesződik: a fiatalnak tudást kell szereznie, az öregnek pedig alkalmaznia kell ezt a tudást. A szerzés sosem elegendő az élethez, tudnod kell bánni azzal, amit megszereztél: igazából csak az a tiéd, amivel másoknak is a hasznára vagy.” (Seneca)

Művészet

A lélek útja – avagy az igazság pillanata. (Egyiptomi mitológia)


Ókor Vetélkedő

Mitológia

Tudod, kik voltak a titánok? Ki volt Orpheusz és Eurüdiké? Ozírisz és Ízisz? Nézz utána és válaszolj mitológiai kérdéseinkre az Ókor Vetélkedőn!


Ókor Vetélkedő

Az alábbi oldalon görögországi ókori helyszínek fotóit nézhetitek meg:
http://www.shwup.com/openalbum/grgorszg/qgJHN3fmz-a












Legutóbbi cikkeink a rovatban

Csipkó Hanga dupla aranya és dupla ezüstje

2025. szeptember 9.

Rövid beszámoló Csipkó Hanga tollából a Tájékozódási Búvárúszó Európa-bajnokságról.

Gólyatábor 2025

2025. augusztus 31.

Nyarunk legváltozatosabb és legélvezetesebb pár napját tölthettük Zamárdiban, az Api gólyatáborában.

Disputatábor Mezőtúron

2025. augusztus 11.

A disputakörös diákok közül mintegy 35-en vettek részt az idén Mezőtúron megrendezett ötnapos vitatáborban.

Ebédrendelési tájékoztató 2025/2026

2025. augusztus 7.

A 2025/2026-os tanévben menzán ebédelők figyelmébe.

Német nyelvi tábor Salzkammergut vidékén – beszámoló

2025. június 20.

2025. május 31-től június 6-ig 45 diákunk vett részt 5 különböző évfolyamról (7-11. évfolyam) az ausztriai Salzkammergut régiójában megszervezett német nyelvi táborban. A tábor célja az volt, hogy lehetőséget nyújtsunk diákjainknak arra, hogy anyanyelvi környezetben gyakorolhassák a német nyelvet, valamint életszerű szituációk és anyanyelvi tanárok által megtartott tanórák révén fejlesszék nyelvtudásukat. A nyelvfejlesztés mellett szerettük volna, hogy kulturális tekintetben is élményeket szerezzenek diákjaink, így a programok megszervezésekor ezt a szempontot is figyelembe vettük.