Tízórai | Aktuális témák

A 2018-as gólyaavató

2018. október 19. | utolsó módosítás: 2020. szeptember 26., 02:36

× Ez a cikkünk több mint fél éve lett elhelyezve az oldalon. A tartalma azóta elavulhatott!

Az Apáczaiban több éves hagyománynak örvend a minden évben ősszel megrendezésre kerülő gólyaavató. Az esemény célja, hogy az újonnan érkező diákok jobban feloldódjanak, beilleszkedjenek és ismerkedjenek más diákokkal. Úgy gondoljuk, hogy ez idén is sikeresnek bizonyult. Ennek a gólyák körében is utánajártunk és kisebb interjúk keretében kiderítettük, kinek hogy telt és milyen hangulatban az idei gólyaavató. Képeket és videókat Instagram-oldalunkon találhattok.

„Tetszett az eskü szövege, egyáltalán nem volt sértő vagy megalázó, sokkal inkább vicces.”

„A kvíznél különösen sokat tudtam beszélgetni más osztályok tanulóival. Éppen ezért sokat segített a gólyaavató abban, hogy az osztályok jobban megismerjék egymást.”

„Már várom, hogy a jövőben a többi gólya is átélhesse ezeket a programokat.”

„Nagyon jól éreztem magam, hiszen az egész nap arról szólt, hogy összehozzuk az osztályt a mentorok segítségével. Maga az avató is nagyon jó volt, tetszettek a feladatok, és már várom, hogy nézhessem én is a gólyákat a következő évben, ahogy ők csinálják a feladatokat.”

„Ötletesek voltak a programok. Tetszett, hogy más feladatok voltak, mint a gólyatáborban – meg tudtak minket lepni.”

„Kellemeset csalódtam, hiszen átélhettem, hogy jobb helyeken így tartják a gólyaavatót és a hasonló rendezvényeket.”

„Pozitív csalódás volt. Ötletes, jó feladatokkal teli rendezvény, amik közül egy sem volt megalázó.”

„Iszonyatosan jó volt. A személyes kedvencem a székfoglaló volt és az eskü elmondása.”

Melyik volt a legemlékezetesebb program?
„Az osztálytánc. Tetszett, hogy kevés időnk volt felkészülni, ez is hozzáadott egyfajta pluszt. A próbák viccesek voltak és összehozták az osztályt pont azért, mert rövid idő alatt kellett közösen valami igazán jót kitalálnunk.”

Milyen hangulatban telt az avató?
„Jó hangulatban telt, nagyon tetszettek más osztályok előadásai is. A programok közül a székfoglaló volt igazán jó, ahol közösen bíztathattuk az osztálytársunkat.”

A gólyaavatóra való felkészülés volt jobb, vagy maga az esemény?
„Szerintem a felkészülés. Nagyon jól szórakoztam közben és jó volt picit lazítani egy tanítási hét után.”

Miket ismételnél meg a gólyanapról, ha lehetne?
„Egyértelműen a székfoglalót. Izgalmas volt és nagyon összehozta az osztályokat, a nap legjobb része volt. A második a sorban pedig az osztálytánc, mert annak ellenére, hogy sokszor elrontottuk, iszonyatosan élveztük.”

Természetesen, mint minden eseményen itt is akadtak nehézségek. Hiszen hiába készülnek sokat a szervezők, a lebonyolítás sehol sem lehet tökéletes. Az interjúk során teljesen negatív válaszok nem érkeztek a gólyák felől, inkább csak javítási javaslatok, tanácsok:

Segített-e abban a gólyaavató, hogy megismerhess felsőbb éveseket?
„Jobban megismerhettük volna őket, ha ők is résztvevői a különböző feladatoknak és nem csak koordinálják azokat.”

„Lehetett volna olyan feladat az osztálytáncon kívül, amiben az egész osztálynak részt kell vennie, mert így néha monotonná vált az avatás.
Példaként a fogmosós feladatot hoznám fel, mivel én nem láttam az épp kint lévő osztálytársaimat sem.”

Milyennek vélted a gólyaavatót?
„Szerintem jól lett megszervezve, viszont több lehetett volna az olyan játék, mint a székfoglalós. Emellett lehetett volna esetleg több osztályok közötti vetélkedő.”

Melyik program nyerte el a tetszésed a leginkább?
„A gólyatánc tetszett a legjobban, viszont elég kevés időt kaptunk arra, hogy elkészítsük a koreográfiát. De ennek ellenére minden osztály sikeresen és ötletesen megoldotta a feladatot véleményem szerint.”

Ötletesnek találtad-e a programokat?
„Igen, pár technikai hibát leszámítva. A fogmosós feladatban az volt rossz, hogy 8 emberen kívül senkinek nem volt igazából dolga, és csak nézni sajnos nem volt annyira élvezetes.”

Ha változtathatnál valamit a gólyaavatón, mi lenne az?
„Alaposabban szervezném meg, illetve több vicces feladatot tennék bele, amiben egyszerre többen is érvényesülhetnek. Illetve a folyósómérést valamilyen módon érdekesebbé tenném.”

És kik voltak azok, akik felkészítették a gólyákat? A mentorok. Róluk se feledkezzünk meg, hisz remek munkát végeztek a szabadidejüket feláldozva. Egy-két diáknak mentoraikkal kapcsolatos kérdéseket tettünk fel:

Lennél-e mentor az elkövetkezendő években?
„Igen! Szikszay Nóriék teljes mértékben meghozták hozzá a kedvemet.”

Milyenek voltak a mentoraid?
„Nagyon cukik voltak és rendkívül segítőkészek.”

„Nagyon jók voltak a mentoraink. Mindenben támogattak minket, és ez nagyon jó volt.”

„Nagyon kedvesek és segítőkészek voltak, sok ötlettel láttak el bennünket. Nélkülük nem sikerült volna ilyen jól a gólyatáncunk sem.”

A gólyaavatóval és a gólyákkal való együtt dolgozás kapcsán az egyik mentort, Szikszay Nórit is megkérdeztünk, hogy ő hogyan élte meg a mentor szerepet az idei évben:

„Jó volt, élveztem. Könnyebbséggel vágtam már neki, mivel a gólyatáborban is ifi voltam. Ismertem az osztályomat és ők is engem, így azért könnyebb volt a kommunikáció közöttünk. Amúgy nekünk (9.B mentorai) könnyű dolgunk volt az osztályunkkal, mert készek voltak próbálni, volt bennük szorgalom és belső motiváció és képesek voltak ebben a kisebb fejetlenségben és a saját feladatukra koncentrálni és nagyon menő koreográfiát raktak is össze. Igazán nem is volt nekünk sok feladatunk, szinte nézőként figyeltük az eseményeket, mert nagyon ügyesen dolgozott együtt az osztály. Nem volt probléma a folyósómérés sem, a szűkös idő ellenére is feltalálták magukat és végül az avatón is nagyon szép teljesítményt nyújtottak. Büszke szülőnek érzem magam. ☺ (Nyilvánvaló, de azért kiemelem, szerintem mindegyik osztály szépen szerepelt szombaton.) Nem mondom, hogy olajozott gépezetként működöt az egész, de végül egy jó kis avató kerekedett ki, amivel kapcsolatban külön kiemelném Oláh Bálintot és Váradi Eszter érdemeit.”

Véleményünk szerint azért hasznos a gólyákat megkérdezni, mert ez a nap róluk szól és jó tudni, mi nyerte el a tetszésüket és mi nem, hiszen így tehetjük a gólyaavatókat évről évre egyre jobbá.

Jandácsik Ágnes és Szigeti Annabella












Legutóbbi cikkeink a rovatban

Célba jutott cipősdobozok

2024. december 21.

Felemelő napon vagyunk túl. 2024. december 18-án, szerdán, 3 hétnyi rengeteg munka után, átadtuk a 116 dobozt az iskolásoknak, és az 54 csomagot az óvodásoknak.

50. jubileumi Kárpát-medencei disputaverseny az Apáczaiban

2024. november 19.

Ünnepelni gyűltek össze a Disputakör Egyesület tagjai az ELTE Apáczai Csere János Gyakorló Gimnázium és Kollégiumban 2024. november 8-10. között. A számozott versenyek 25 évvel ezelőtt kezdődtek, azelőtt pedig számozatlanul 1994 óta folynak országos bajnokságok, ahol pro és kontra érveket felsorakoztatva vitáznak a csapatok egy tételmondatról.

Akkor és most – 1956 és 2024

2024. október 23.

Az október 23-ai megemlékezés lezárására egy fotó-összeállítással készült a 10.A osztály. Nagy jelentőségű helyszínekről, illetve az iskolánkhoz közeli utcákról, terekről gyűjtöttek össze akkori és mostani képeket. A 2024-ben készült képeket készítette: Göncz Rézi Borka.

Német-magyar művészeti projekt: Raszler György megnyitóbeszéde

2024. október 15.

Raszler György tanár úr a német-magyar művészeti projekt kiállításmegnyitójára írt szövegét alább olvashatjuk.

Api-epasos tudósítóink jelentik: Közös európai értékeink kiállítás

2024. október 13.

Múlt héten lezajlott egy cserediák program, melynek keretében 15 német diák utazott országunkba, Rimbach városából. A németek tanára (Gabriel Grüss) által nyert EU-s pályázatnak köszönhetően 1 hetet töltöttek itt és alkottak közösen az apáczais tanulókkal. Az átaluk készített művek a 3. emeleten kerültek kiállításra, Közös európai értékeink címmel.