|
|
2016. március 8. | utolsó módosítás: 2020. szeptember 26., 21:25
2016. február 23-án délután a 2. emeleti folyosón fehér bottal közlekedő apáczaisokat láthattatok. Ők egy érzékenyítő foglalkozáson vettek részt. Stirling Andris (9.C) és Anna (12.B) édesanyja aki a Vakok és Gyengénlátók Intézetében dolgozik hét kollégájával és két diákjával jött el hozzánk, hogy az osztályom bepillantást nyerhessen a vak fiatalok életébe.
A program egy szülői életpálya bemutatásaként indult, de jóval több lett belőle. A fiatalok 5 csoportban 5 állomáshelyen különböző feladatokat kaptak és forgószínpadszerűen mindent kipróbálhattak. A tornateremben csörgőlabdázhattak, a folyosón közlekedtek, hétköznapi feladatokat gyakorolhattak vakon pl. egy pohár víz kiöntése, gyertyagyújtás, körzőhasználat stb. Ezen kívül megismerkedtek a Braille-írással, számítógépes és egyéb játékokkal. Úgy érzem, a gyerekek egy nagy élménnyel lettek gazdagabbak! A vendégek visszajelzései alapján elmondhatom, hogy ők is nagyon jól érezték magukat iskolánkban, diákjainkkal. (Pintérné Czigler Éva, osztályfőnök)
Érzékenyítő foglalkozás a Vakok Intézetéből érkezett kollégákkal és diákokkal
Érzékenyítő foglalkozás a Vakok Intézetéből érkezett kollégákkal és diákokkal
Nagyon jól éreztem magam a foglalkozáson. Sok minden számomra egészen új volt és egyben nagyon izgalmas. Jó volt megtapasztalni, hogy ők hogyan használnak számítógépet, vagy hogyan töltenek maguknak egy pohár vizet. Mind a koordinátorok, mind a vak fiúk nagyon segítőkészek voltak és örömmel válaszoltak kérdéseinkre is. Szerintem nagyon jó ötlet volt ez a program, nagyon örültem, hogy részt vehettem benne. (Bőti Dalma)
Érzékenyítő foglalkozás a Vakok Intézetéből érkezett kollégákkal és diákokkal
Érzékenyítő foglalkozás a Vakok Intézetéből érkezett kollégákkal és diákokkal
Nagyon tetszett a foglalkozás, szórakoztatóan mutatták be a vakságot (így sokkal emészthetőbb a téma), sok érdekes dolgot megtudtunk. Tetszett a csörgőlabda, illetve a gyertyagyújtás, mint lehetőség. Kiemelném még a vakon sétálást a folyosón (ehhez a részhez tudni kell, hogy én félek a sötétben), mert az döbbentett rá igazából, hogy nem épp valami játékos foglalkozáson vagyok és jó lenne párhuzamosan nézni a komoly felét is a dolognak. Továbbá kristálytisztán megfogalmazódott bennem, hogy én bizony nagyon nem szeretnék vak lenni. Mivel ez a második állomáson történt, a hátralévő időben gondolkozhattam azon, hogy mégis mi lenne, ha Arra jutottam, hogy semmi meglepő. Megtanulnék úgy létezni kezelném, mint bármi más változást az életemben. (Bakó Anna)
Érzékenyítő foglalkozás a Vakok Intézetéből érkezett kollégákkal és diákokkal
2024. december 21.
Felemelő napon vagyunk túl. 2024. december 18-án, szerdán, 3 hétnyi rengeteg munka után, átadtuk a 116 dobozt az iskolásoknak, és az 54 csomagot az óvodásoknak.
2024. november 19.
Ünnepelni gyűltek össze a Disputakör Egyesület tagjai az ELTE Apáczai Csere János Gyakorló Gimnázium és Kollégiumban 2024. november 8-10. között. A számozott versenyek 25 évvel ezelőtt kezdődtek, azelőtt pedig számozatlanul 1994 óta folynak országos bajnokságok, ahol pro és kontra érveket felsorakoztatva vitáznak a csapatok egy tételmondatról.
2024. október 23.
Az október 23-ai megemlékezés lezárására egy fotó-összeállítással készült a 10.A osztály. Nagy jelentőségű helyszínekről, illetve az iskolánkhoz közeli utcákról, terekről gyűjtöttek össze akkori és mostani képeket. A 2024-ben készült képeket készítette: Göncz Rézi Borka.
2024. október 15.
Raszler György tanár úr a német-magyar művészeti projekt kiállításmegnyitójára írt szövegét alább olvashatjuk.
2024. október 13.
Múlt héten lezajlott egy cserediák program, melynek keretében 15 német diák utazott országunkba, Rimbach városából. A németek tanára (Gabriel Grüss) által nyert EU-s pályázatnak köszönhetően 1 hetet töltöttek itt és alkottak közösen az apáczais tanulókkal. Az átaluk készített művek a 3. emeleten kerültek kiállításra, Közös európai értékeink címmel.