|
|
2016. március 8. | utolsó módosítás: 2020. szeptember 26., 21:25
2016. február 23-án délután a 2. emeleti folyosón fehér bottal közlekedő apáczaisokat láthattatok. Ők egy érzékenyítő foglalkozáson vettek részt. Stirling Andris (9.C) és Anna (12.B) édesanyja aki a Vakok és Gyengénlátók Intézetében dolgozik hét kollégájával és két diákjával jött el hozzánk, hogy az osztályom bepillantást nyerhessen a vak fiatalok életébe.
A program egy szülői életpálya bemutatásaként indult, de jóval több lett belőle. A fiatalok 5 csoportban 5 állomáshelyen különböző feladatokat kaptak és forgószínpadszerűen mindent kipróbálhattak. A tornateremben csörgőlabdázhattak, a folyosón közlekedtek, hétköznapi feladatokat gyakorolhattak vakon pl. egy pohár víz kiöntése, gyertyagyújtás, körzőhasználat stb. Ezen kívül megismerkedtek a Braille-írással, számítógépes és egyéb játékokkal. Úgy érzem, a gyerekek egy nagy élménnyel lettek gazdagabbak! A vendégek visszajelzései alapján elmondhatom, hogy ők is nagyon jól érezték magukat iskolánkban, diákjainkkal. (Pintérné Czigler Éva, osztályfőnök)
Érzékenyítő foglalkozás a Vakok Intézetéből érkezett kollégákkal és diákokkal
Érzékenyítő foglalkozás a Vakok Intézetéből érkezett kollégákkal és diákokkal
Nagyon jól éreztem magam a foglalkozáson. Sok minden számomra egészen új volt és egyben nagyon izgalmas. Jó volt megtapasztalni, hogy ők hogyan használnak számítógépet, vagy hogyan töltenek maguknak egy pohár vizet. Mind a koordinátorok, mind a vak fiúk nagyon segítőkészek voltak és örömmel válaszoltak kérdéseinkre is. Szerintem nagyon jó ötlet volt ez a program, nagyon örültem, hogy részt vehettem benne. (Bőti Dalma)
Érzékenyítő foglalkozás a Vakok Intézetéből érkezett kollégákkal és diákokkal
Érzékenyítő foglalkozás a Vakok Intézetéből érkezett kollégákkal és diákokkal
Nagyon tetszett a foglalkozás, szórakoztatóan mutatták be a vakságot (így sokkal emészthetőbb a téma), sok érdekes dolgot megtudtunk. Tetszett a csörgőlabda, illetve a gyertyagyújtás, mint lehetőség. Kiemelném még a vakon sétálást a folyosón (ehhez a részhez tudni kell, hogy én félek a sötétben), mert az döbbentett rá igazából, hogy nem épp valami játékos foglalkozáson vagyok és jó lenne párhuzamosan nézni a komoly felét is a dolognak. Továbbá kristálytisztán megfogalmazódott bennem, hogy én bizony nagyon nem szeretnék vak lenni. Mivel ez a második állomáson történt, a hátralévő időben gondolkozhattam azon, hogy mégis mi lenne, ha Arra jutottam, hogy semmi meglepő. Megtanulnék úgy létezni kezelném, mint bármi más változást az életemben. (Bakó Anna)
Érzékenyítő foglalkozás a Vakok Intézetéből érkezett kollégákkal és diákokkal
2025. március 13.
Az idei tanévben az Apáczai-emlékérmet Salga Imre kapta. Az alábbiakban a díjazott méltatását olvashatjátok Hubai Kata tollából.
2025. január 21.
A Klímadetektívek projekt keretében diákcsapatoknak kell azonosítaniuk egy helyi éghajlati problémát, melyet műholdfelvételek segítségével megvizsgálnak, majd javaslatot kell tenniük az adott probléma nyomon követésére vagy enyhítésére.
2024. december 21.
Felemelő napon vagyunk túl. 2024. december 18-án, szerdán, 3 hétnyi rengeteg munka után, átadtuk a 116 dobozt az iskolásoknak, és az 54 csomagot az óvodásoknak.
2024. november 19.
Ünnepelni gyűltek össze a Disputakör Egyesület tagjai az ELTE Apáczai Csere János Gyakorló Gimnázium és Kollégiumban 2024. november 8-10. között. A számozott versenyek 25 évvel ezelőtt kezdődtek, azelőtt pedig számozatlanul 1994 óta folynak országos bajnokságok, ahol pro és kontra érveket felsorakoztatva vitáznak a csapatok egy tételmondatról.
2024. október 23.
Az október 23-ai megemlékezés lezárására egy fotó-összeállítással készült a 10.A osztály. Nagy jelentőségű helyszínekről, illetve az iskolánkhoz közeli utcákról, terekről gyűjtöttek össze akkori és mostani képeket. A 2024-ben készült képeket készítette: Göncz Rézi Borka.