|
|
2014. április 10-én ID-nap volt beszélgetésekkel, disputával és tanári beugróval fűszerezve.
Múlt héten váratlanul ért a hír, hogy csütörtökön ID-nap lesz tanítás helyett filmekről beszélgetéssel, valamint a tökéletes iskoláról való vitatkozással. Az első programra regisztrálni is kellett, ami viszont az Apáczai Napokhoz hasonlóan szinte az utolsó pillanatban tudott csak beindulni. Két idősávba osztották be az osztályokat, az egyik fele először egy adott filmről beszélgetett, azután disputázott, a másik fordítva.
ID-nap
Én ez előbbibe kerültem. Az első beszélgetést minősége és szervezettsége miatt nem részletezném, nincs mit mondanom róla (a többi filmről való beszélgetésekről jókat hallottam, tehát úgy tűnik, sikerült kiválasztanom a szervezésileg legrosszabbat).
Ezután az osztályok összeültek a termükbe, és iskolánkról beszélgettek. Sok témát érintettünk, kiindulva onnan, hogy mennyit változtak az érzéseink, hozzáállásunk, mit jelent nekünk az Apáczai, egészen addig, hogy mit változtatnánk most, hogyan tehetnénk jobbá az iskolát, mi hogyan látjuk a második otthonunkat.
ID-nap
Az újításokra, meg igazából mindenre rengeteg ötlet érkezett, trénerünk alig győzte felírni őket a lapra. Igyekeztünk olyan hozzászólásokat mondani, melyek megvalósíthatóak, csak kisebb energiabefektetés szükséges hozzájuk. Ezeket az ötleteket a tréner eljuttatja Munkácsy László igazgató úrhoz, aki áttanulmányozza a sok ötletet és igyekszik ezek ügyében valamit tenni, hogy az iskola szebb és jobb legyen. Reméljük, sok megvalósul közülük, amik segítségével az iskola jobban összekovácsolódik, mindenki jobban érzi majd magát, szívesebben marad benn délután.
ID-nap
Emellett arról is szó esett a beszélgetés alatt, hogy mi az iskola feladata, amire egész sokféle válasz érkezett, a vélemények több helyen megoszlottak, sőt volt, hogy magunknak mondtunk ellent.
Eddig tartott a nap kötelező része. Mindenki hazaözönlött, kivéve azt a színházteremnyi érdeklődő diákot, akik benn maradtak a tanári beugrót megnézni. A két óra beszélgetés és vitatkozás után nagyon jól esett ez az egy óra kikapcsolódás, szórakozás. A beugrón szereplő tanárokban nem csalódtunk, improvizálásuk mindenki hangulatát feldobta.
ID-nap
Köszönjük a szervezőknek ezt a programot, illetve a tanároknak a részvételt, előadást. Szerintem jó ötlet volt egy ilyen ID-nap szervezése, egy kis pihenő, lazítás a hét vége felé, de azért sajnálom, hogy annak ellenére, hogy ID-napként volt meghirdetve, több tanári szervezést láttam benne, mint diákét.
ID-nap
2024. december 21.
Felemelő napon vagyunk túl. 2024. december 18-án, szerdán, 3 hétnyi rengeteg munka után, átadtuk a 116 dobozt az iskolásoknak, és az 54 csomagot az óvodásoknak.
2024. november 19.
Ünnepelni gyűltek össze a Disputakör Egyesület tagjai az ELTE Apáczai Csere János Gyakorló Gimnázium és Kollégiumban 2024. november 8-10. között. A számozott versenyek 25 évvel ezelőtt kezdődtek, azelőtt pedig számozatlanul 1994 óta folynak országos bajnokságok, ahol pro és kontra érveket felsorakoztatva vitáznak a csapatok egy tételmondatról.
2024. október 23.
Az október 23-ai megemlékezés lezárására egy fotó-összeállítással készült a 10.A osztály. Nagy jelentőségű helyszínekről, illetve az iskolánkhoz közeli utcákról, terekről gyűjtöttek össze akkori és mostani képeket. A 2024-ben készült képeket készítette: Göncz Rézi Borka.
2024. október 15.
Raszler György tanár úr a német-magyar művészeti projekt kiállításmegnyitójára írt szövegét alább olvashatjuk.
2024. október 13.
Múlt héten lezajlott egy cserediák program, melynek keretében 15 német diák utazott országunkba, Rimbach városából. A németek tanára (Gabriel Grüss) által nyert EU-s pályázatnak köszönhetően 1 hetet töltöttek itt és alkottak közösen az apáczais tanulókkal. Az átaluk készített művek a 3. emeleten kerültek kiállításra, Közös európai értékeink címmel.