|
|
2013. március 26. | utolsó módosítás: 2020. szeptember 26., 02:35
Diákok: Tanulói projektek II. cím alatt 4 érdekes előadást láthattunk.
Az első előadó Berta Botond (9.C) volt, a gyémántot mutatta be nekünk, a lehető legtöbb oldalról. Elmondta a tulajdonságait, felhasználását, típusait, értékelését, sőt a végén különböző filmekből is kiemelt ismertebb gyémántokat. Az előadás érdekessége az is, hogy eredetileg csak egy órai bemutatónak indult, de mivel a tartalma nagyon jó volt, Szekeres Zoltán tanár úr úgy döntött, hogy egy kis plusz hozzáadásával projektmunkának is beküldhető.
Másodiknak Takács Anikót (11.A) hallhattuk, aki az Intelligens polimerek cím alatt magyarázta el a polimereket, majd a nyáron végzett kísérletét is láthattuk képeken és képletekkel, amiket szóban természetesen részletesen leírt. A különböző folyamatokat részletezte, esetenként még más példát is hozott a könnyebb megértés érdekében. Végül összegezte az egészet, és elmondott néhány olyan sajátos tulajdonságot is a polimerekről, melyeket az idő szűke miatt sajnos csak pár mondatban tudott összefoglalni, a hosszabb részletezés nem fért bele.
Harmadiknak Zugonics Orsolya Dorottyától (11. B) tudtuk meg a rasztafarianizmus eredetét, történetét, a tévhitek és félreértések okát, illetve magyarázatait. Előadásában elmondta, hogyan keresték a jamaikai feketék a helyüket, részletezte pár ismertebb jamaikai ember érdekeit, céljait. Elmondta, hogyan alakultak raszta mozgalmak, mi volt ezek célja, illetve eredete. Az utolsó pár dián a szimbólumaikat láthattuk, illetve azt is említette, hogy miért hiszi (hiheti) mindenki azt, hogy a raszták füveznek, külön felhívva rá a figyelmet, hogy ez egy elég nagy tévedés. Az előadás felkészítő tanára Raszler György tanár úr volt.
Zugonics Orsolya Dorottya
Legvégül Varró István (10. B) ismertette az eszperantó nyelvet, egy rövid filmjelenettel kezdte, majd lefordította nekünk a levelet, melyet a Mikulástól kapott (válaszul), természetesen eszperantóul. Ezután közösen mi is lefordítottunk pár mondatot. Zárásul felsorolt pár érvet amellett, miért érdemes ezt a nyelvet tanulni, hiszen pont annyit ér, mint a többi nyelv, sőt, mint hallottuk, valójában annál sokkal többet, mert az ehhez kapcsolódó kedvezmények, lehetőség, és már az, hogy ez egy az egész világon mindenhol ismert nyelv, eléggé feldobja az értékét. Az ő projektmunkájában Csiszár Gábor tanár úr segédkezett.
2024. december 21.
Felemelő napon vagyunk túl. 2024. december 18-án, szerdán, 3 hétnyi rengeteg munka után, átadtuk a 116 dobozt az iskolásoknak, és az 54 csomagot az óvodásoknak.
2024. november 19.
Ünnepelni gyűltek össze a Disputakör Egyesület tagjai az ELTE Apáczai Csere János Gyakorló Gimnázium és Kollégiumban 2024. november 8-10. között. A számozott versenyek 25 évvel ezelőtt kezdődtek, azelőtt pedig számozatlanul 1994 óta folynak országos bajnokságok, ahol pro és kontra érveket felsorakoztatva vitáznak a csapatok egy tételmondatról.
2024. október 23.
Az október 23-ai megemlékezés lezárására egy fotó-összeállítással készült a 10.A osztály. Nagy jelentőségű helyszínekről, illetve az iskolánkhoz közeli utcákról, terekről gyűjtöttek össze akkori és mostani képeket. A 2024-ben készült képeket készítette: Göncz Rézi Borka.
2024. október 15.
Raszler György tanár úr a német-magyar művészeti projekt kiállításmegnyitójára írt szövegét alább olvashatjuk.
2024. október 13.
Múlt héten lezajlott egy cserediák program, melynek keretében 15 német diák utazott országunkba, Rimbach városából. A németek tanára (Gabriel Grüss) által nyert EU-s pályázatnak köszönhetően 1 hetet töltöttek itt és alkottak közösen az apáczais tanulókkal. Az átaluk készített művek a 3. emeleten kerültek kiállításra, Közös európai értékeink címmel.