Tízórai | Aktuális témák

Projektelőadás: Diákok: Tanulói projektek II.

2013. március 26. | utolsó módosítás: 2020. szeptember 26., 02:35

× Ez a cikkünk több mint fél éve lett elhelyezve az oldalon. A tartalma azóta elavulhatott!

„Diákok: Tanulói projektek II.” cím alatt 4 érdekes előadást láthattunk.

Az első előadó Berta Botond (9.C) volt, a gyémántot mutatta be nekünk, a lehető legtöbb oldalról. Elmondta a tulajdonságait, felhasználását, típusait, értékelését, sőt a végén különböző filmekből is kiemelt ismertebb gyémántokat. Az előadás érdekessége az is, hogy eredetileg csak egy órai bemutatónak indult, de mivel a tartalma nagyon jó volt, Szekeres Zoltán tanár úr úgy döntött, hogy egy kis plusz hozzáadásával projektmunkának is beküldhető.

Másodiknak Takács Anikót (11.A) hallhattuk, aki az „Intelligens polimerek” cím alatt magyarázta el a polimereket, majd a nyáron végzett kísérletét is láthattuk képeken és képletekkel, amiket szóban természetesen részletesen leírt. A különböző folyamatokat részletezte, esetenként még más példát is hozott a könnyebb megértés érdekében. Végül összegezte az egészet, és elmondott néhány olyan sajátos tulajdonságot is a polimerekről, melyeket az idő szűke miatt sajnos csak pár mondatban tudott összefoglalni, a hosszabb részletezés nem fért bele.

Harmadiknak Zugonics Orsolya Dorottyától (11. B) tudtuk meg a rasztafarianizmus eredetét, történetét, a tévhitek és félreértések okát, illetve magyarázatait. Előadásában elmondta, hogyan keresték a jamaikai feketék a helyüket, részletezte pár ismertebb jamaikai ember érdekeit, céljait. Elmondta, hogyan alakultak raszta mozgalmak, mi volt ezek célja, illetve eredete. Az utolsó pár dián a szimbólumaikat láthattuk, illetve azt is említette, hogy miért hiszi (hiheti) mindenki azt, hogy a raszták füveznek, külön felhívva rá a figyelmet, hogy ez egy elég nagy tévedés. Az előadás felkészítő tanára Raszler György tanár úr volt.


Zugonics Orsolya Dorottya

Legvégül Varró István (10. B) ismertette az eszperantó nyelvet, egy rövid filmjelenettel kezdte, majd lefordította nekünk a levelet, melyet a Mikulástól kapott (válaszul), természetesen eszperantóul. Ezután közösen mi is lefordítottunk pár mondatot. Zárásul felsorolt pár érvet amellett, miért érdemes ezt a nyelvet tanulni, hiszen pont annyit ér, mint a többi nyelv, sőt, mint hallottuk, valójában annál sokkal többet, mert az ehhez kapcsolódó kedvezmények, lehetőség, és már az, hogy ez egy az egész világon mindenhol ismert nyelv, eléggé feldobja az értékét. Az ő projektmunkájában Csiszár Gábor tanár úr segédkezett.

Szabó Viola




Legutóbbi cikkeink a rovatban

Ebédrendelési tudnivalók

2020. szeptember 16.

A 2020/2021-es tanévben menzán ebédelők figyelmébe.

Ebédrendelési tudnivalók (frissítve)

2020. augusztus 15.

A 2020/2021-es tanévben menzán ebédelők figyelmébe.

Elhunyt Karakas Gábor (frissítve)

2020. június 29.

Néhány nappal 87. születésnapja után elhunyt Karakas Gábor, iskolánk legendás kémiatanára. Karakas tanár úr 1960-tól 1999-ig volt a gimnázium tanára, vezetőtanára és munkaközösség-vezetője.

Eredmények a TUDOK-ról

2020. június 22.

Ambrus Barbara a TUDOK konferencián Molekuláris genetika szekcióban különdíjas lett, Simon Vivien pedig első helyezett műszaki tudományok szekcióban.

Évzáró és karantén flash mob eredményhirdetés

2020. június 18.

Az ELTE Apáczai Csere János Gyakorló Gimnázium és Kollégium tanévzáró műsora 2020. június 18-án.