Tízórai | Aktuális témák

Projektelőadás: Diákok: Tanulói projektek II.

2013. március 26. | utolsó módosítás: 2020. szeptember 26., 02:35

× Ez a cikkünk több mint fél éve lett elhelyezve az oldalon. A tartalma azóta elavulhatott!

„Diákok: Tanulói projektek II.” cím alatt 4 érdekes előadást láthattunk.

Az első előadó Berta Botond (9.C) volt, a gyémántot mutatta be nekünk, a lehető legtöbb oldalról. Elmondta a tulajdonságait, felhasználását, típusait, értékelését, sőt a végén különböző filmekből is kiemelt ismertebb gyémántokat. Az előadás érdekessége az is, hogy eredetileg csak egy órai bemutatónak indult, de mivel a tartalma nagyon jó volt, Szekeres Zoltán tanár úr úgy döntött, hogy egy kis plusz hozzáadásával projektmunkának is beküldhető.

Másodiknak Takács Anikót (11.A) hallhattuk, aki az „Intelligens polimerek” cím alatt magyarázta el a polimereket, majd a nyáron végzett kísérletét is láthattuk képeken és képletekkel, amiket szóban természetesen részletesen leírt. A különböző folyamatokat részletezte, esetenként még más példát is hozott a könnyebb megértés érdekében. Végül összegezte az egészet, és elmondott néhány olyan sajátos tulajdonságot is a polimerekről, melyeket az idő szűke miatt sajnos csak pár mondatban tudott összefoglalni, a hosszabb részletezés nem fért bele.

Harmadiknak Zugonics Orsolya Dorottyától (11. B) tudtuk meg a rasztafarianizmus eredetét, történetét, a tévhitek és félreértések okát, illetve magyarázatait. Előadásában elmondta, hogyan keresték a jamaikai feketék a helyüket, részletezte pár ismertebb jamaikai ember érdekeit, céljait. Elmondta, hogyan alakultak raszta mozgalmak, mi volt ezek célja, illetve eredete. Az utolsó pár dián a szimbólumaikat láthattuk, illetve azt is említette, hogy miért hiszi (hiheti) mindenki azt, hogy a raszták füveznek, külön felhívva rá a figyelmet, hogy ez egy elég nagy tévedés. Az előadás felkészítő tanára Raszler György tanár úr volt.


Zugonics Orsolya Dorottya

Legvégül Varró István (10. B) ismertette az eszperantó nyelvet, egy rövid filmjelenettel kezdte, majd lefordította nekünk a levelet, melyet a Mikulástól kapott (válaszul), természetesen eszperantóul. Ezután közösen mi is lefordítottunk pár mondatot. Zárásul felsorolt pár érvet amellett, miért érdemes ezt a nyelvet tanulni, hiszen pont annyit ér, mint a többi nyelv, sőt, mint hallottuk, valójában annál sokkal többet, mert az ehhez kapcsolódó kedvezmények, lehetőség, és már az, hogy ez egy az egész világon mindenhol ismert nyelv, eléggé feldobja az értékét. Az ő projektmunkájában Csiszár Gábor tanár úr segédkezett.

Szabó Viola












Legutóbbi cikkeink a rovatban

Salga Imre méltatása Hubai Kata tollából

2025. március 13.

Az idei tanévben az Apáczai-emlékérmet Salga Imre kapta. Az alábbiakban a díjazott méltatását olvashatjátok Hubai Kata tollából.

2025-ben is folytatódnak az ESERO Hungary programok

2025. január 21.

A Klímadetektívek projekt keretében diákcsapatoknak kell azonosítaniuk egy helyi éghajlati problémát, melyet műholdfelvételek segítségével megvizsgálnak, majd javaslatot kell tenniük az adott probléma nyomon követésére vagy enyhítésére.

Célba jutott cipősdobozok

2024. december 21.

Felemelő napon vagyunk túl. 2024. december 18-án, szerdán, 3 hétnyi rengeteg munka után, átadtuk a 116 dobozt az iskolásoknak, és az 54 csomagot az óvodásoknak.

50. jubileumi Kárpát-medencei disputaverseny az Apáczaiban

2024. november 19.

Ünnepelni gyűltek össze a Disputakör Egyesület tagjai az ELTE Apáczai Csere János Gyakorló Gimnázium és Kollégiumban 2024. november 8-10. között. A számozott versenyek 25 évvel ezelőtt kezdődtek, azelőtt pedig számozatlanul 1994 óta folynak országos bajnokságok, ahol pro és kontra érveket felsorakoztatva vitáznak a csapatok egy tételmondatról.

Akkor és most – 1956 és 2024

2024. október 23.

Az október 23-ai megemlékezés lezárására egy fotó-összeállítással készült a 10.A osztály. Nagy jelentőségű helyszínekről, illetve az iskolánkhoz közeli utcákról, terekről gyűjtöttek össze akkori és mostani képeket. A 2024-ben készült képeket készítette: Göncz Rézi Borka.