Tízórai | Aktuális témák

Projektelőadás: Diákok: Tanulói projektek II.


A cikket más oldalakon is meg tudod osztani a linkjének bemásolásával.
A cikk linkje:


Az új általános adatvédelmi rendelet (GDPR) és az EU bíróság 2019. július 29-i döntése következményeként megszüntetjük a cikkek oldalunkról engedélyezett közösségi oldalakon történő megosztásának lehetőségét. Természetesen a cikk linkjének bemásolásával ezt továbbra is meg lehet tenni bármelyik közösségi oldalon.
2013. március 26. | utolsó módosítás: 2016. február 8., 17:06
Ez a cikkünk több, mint fél éve lett elhelyezve az oldalon.
A tartalma azóta elavulhatott!

„Diákok: Tanulói projektek II.” cím alatt 4 érdekes előadást láthattunk.

Az első előadó Berta Botond (9.C) volt, a gyémántot mutatta be nekünk, a lehető legtöbb oldalról. Elmondta a tulajdonságait, felhasználását, típusait, értékelését, sőt a végén különböző filmekből is kiemelt ismertebb gyémántokat. Az előadás érdekessége az is, hogy eredetileg csak egy órai bemutatónak indult, de mivel a tartalma nagyon jó volt, Szekeres Zoltán tanár úr úgy döntött, hogy egy kis plusz hozzáadásával projektmunkának is beküldhető.

Másodiknak Takács Anikót (11.A) hallhattuk, aki az „Intelligens polimerek” cím alatt magyarázta el a polimereket, majd a nyáron végzett kísérletét is láthattuk képeken és képletekkel, amiket szóban természetesen részletesen leírt. A különböző folyamatokat részletezte, esetenként még más példát is hozott a könnyebb megértés érdekében. Végül összegezte az egészet, és elmondott néhány olyan sajátos tulajdonságot is a polimerekről, melyeket az idő szűke miatt sajnos csak pár mondatban tudott összefoglalni, a hosszabb részletezés nem fért bele.

Harmadiknak Zugonics Orsolya Dorottyától (11. B) tudtuk meg a rasztafarianizmus eredetét, történetét, a tévhitek és félreértések okát, illetve magyarázatait. Előadásában elmondta, hogyan keresték a jamaikai feketék a helyüket, részletezte pár ismertebb jamaikai ember érdekeit, céljait. Elmondta, hogyan alakultak raszta mozgalmak, mi volt ezek célja, illetve eredete. Az utolsó pár dián a szimbólumaikat láthattuk, illetve azt is említette, hogy miért hiszi (hiheti) mindenki azt, hogy a raszták füveznek, külön felhívva rá a figyelmet, hogy ez egy elég nagy tévedés. Az előadás felkészítő tanára Raszler György tanár úr volt.


Zugonics Orsolya Dorottya

Legvégül Varró István (10. B) ismertette az eszperantó nyelvet, egy rövid filmjelenettel kezdte, majd lefordította nekünk a levelet, melyet a Mikulástól kapott (válaszul), természetesen eszperantóul. Ezután közösen mi is lefordítottunk pár mondatot. Zárásul felsorolt pár érvet amellett, miért érdemes ezt a nyelvet tanulni, hiszen pont annyit ér, mint a többi nyelv, sőt, mint hallottuk, valójában annál sokkal többet, mert az ehhez kapcsolódó kedvezmények, lehetőség, és már az, hogy ez egy az egész világon mindenhol ismert nyelv, eléggé feldobja az értékét. Az ő projektmunkájában Csiszár Gábor tanár úr segédkezett.

Szabó Viola

Az új általános adatvédelmi rendelet (GDPR) és az EU bíróság 2019. július 29-i döntése következményeként megszüntetjük a cikkek oldalunkról engedélyezett lájkolásának lehetőségét. Természetesen a cikkek linkje a közösségi oldalakon belül lájkolható.



A legfrissebb cikkek a rovatban

Arany a Dürer Versenyen

2020. február 7. és 9. között került megrendezésre Miskolcon a Dürer Verseny, ahonnan aranyat hozott a Szent István Gimnázium és az Apáczai közös csapata.

Szalagavató bál 2020

Képek szöveg nélkül.

Implom József Középiskolai Helyesírási Verseny eredménye

Elérhetők az Implom József Középiskolai Helyesírási Verseny eredményei.

Ilyen volt 2019 második fele

Képekben 2019 őszi féléve.

Ilyen volt 2019 első fele

Képekben 2019 tavaszi féléve.

MERIDIÁN – az apáczaisok hírportálja
KÖZÖSSÉGI OLDALAINK:

 Facebook
 Twitter
 Instagram
 YouTube
ALMA MATER:


Impresszum | Médiaajánlat | Jogok | Adatvédelem | Technikai háttér
2002-2020 MERIDIÁN. Minden jog fenntartva. A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a készítők engedélyével lehetséges.