|
|
2011. május 25. | utolsó módosítás: 2020. október 5., 13:56
Iskolánkban a mai napon (2011. május 25-én) a 8.C és D, valamint a 10.A, B, C és D osztályok a senki számára nem idegen országos kompetenciamérésen vettek részt.
A kompetenciamérést egy (körülbelül 50 kérdésből álló) kérdőív kitöltése előzte meg, amely a diákok iskolában való teljesítményéről, a családi életről és a hasonló kérdésekről szólt. Majd, ezen a szerdai napon 8-tól délig négy feladatlapot (2-2 matematikai és szövegértési) kellett kitöltenünk. A két azonos tantárgyú feladatlap között 10-10, a két különböző között 15 perc szünet volt. (Valóságban kicsit később kezdődött, mint 8 óra, ugyanis előtte matricák és a korábban kapott kódszámok alapján azonosítottuk a lapjainkat. Aki a kódot megőrzi majdnem egy évig és jövő februárban eszébe jut megnézni az OKÉV honlapján az eredményt, ennek segítségével tudja majd megtenni ezt.)
A és B csoportok voltak, de a feladatok maguk csak sorrendjükben különböztek egymástól. Az egyik csoport a szövegértéssel, míg a másik a matematikával kezdett és ennek függvényében a másikkal fejezte be a felmérést.
Országos kompetenciamérés 2011
A szövegértési rész láthatóan nem okozott nehézségeket legalábbis nálunk. Ám elkeserítő, hogy két éve e felmérés drasztikus eredményt hozott ki, miszerint a diákok nagy részének alig megy egy adott szöveg értelmezése.
A matematika rész se volt olyan nehéz, ám ezzel már nem lehetett húsz perc alatt végezni. Amit kiemelnék itt, az az, hogy a feladatok 30-40%-a vagy teljesen a fizikához, vagy részben a kémiához és/vagy fizikához kapcsolódott. Persze, ez is csak azt bizonyítja, hogy a kettő között van átfedés. :)
Délben már végeztünk is, ki-ki mehetett kincset keresni, vagy haza, vagy ahova menni akart.
2025. június 20.
2025. május 31-től június 6-ig 45 diákunk vett részt 5 különböző évfolyamról (7-11. évfolyam) az ausztriai Salzkammergut régiójában megszervezett német nyelvi táborban. A tábor célja az volt, hogy lehetőséget nyújtsunk diákjainknak arra, hogy anyanyelvi környezetben gyakorolhassák a német nyelvet, valamint életszerű szituációk és anyanyelvi tanárok által megtartott tanórák révén fejlesszék nyelvtudásukat. A nyelvfejlesztés mellett szerettük volna, hogy kulturális tekintetben is élményeket szerezzenek diákjaink, így a programok megszervezésekor ezt a szempontot is figyelembe vettük.
2025. június 24.
Az idei terepgyakorlat során a Tátra varázslatos világába nyertünk bepillantást. Szlovákia és Lengyelország határvidékén, a Tátrai és a Pieninek Nemzeti Parkok területén végeztünk terepi megfigyeléseket és vizsgálatokat. Szállásunk a festői Poronin településen, a barátságos Willa Anna Panzióban volt, a Zakopanéhoz közeli hegyek ölelésében.
2025. június 20.
A 2024/2025-ös tanévben először került megszervezésre egy kirándulás Ausztriába a németet tanuló diákok számára. A kiránduláson részt vett diákoknak nemcsak az osztrák városokban adatott lehetőségük a nyelv gyakorlására, hanem délutáni tanfolyam keretében is gyakorolhattak.
2025. június 12.
A Pamela Anderson Band 2025. június 11-i koncertje képekben.
2025. június 4.
A Nemzeti Összetartozás Napja az 1920-as trianoni békeszerződés aláírásának évfordulójára emlékező nemzeti emléknap. Június 4-ét, az 1920-as trianoni békediktátum napját az Országgyűlés a Nemzeti Összetartozás melletti tanúságtételről szóló 2010. évi XLV. törvényben nyilvánította a Nemzeti Összetartozás Napjává.