Tízórai | Aktuális témák

Országos kompetenciamérés 2011




A cikk linkje:
2011. május 25. | utolsó módosítás: 2016. február 8., 17:06
Ez a cikkünk több, mint fél éve lett elhelyezve az oldalon.
A tartalma azóta elavulhatott!

Iskolánkban a mai napon (2011. május 25-én) a 8.C és D, valamint a 10.A, B, C és D osztályok – a senki számára nem idegen – országos kompetenciamérésen vettek részt.

A kompetenciamérést egy (körülbelül 50 kérdésből álló) kérdőív kitöltése előzte meg, amely a diákok iskolában való teljesítményéről, a családi életről és a hasonló kérdésekről szólt. Majd, ezen a szerdai napon 8-tól délig négy feladatlapot (2-2 matematikai és szövegértési) kellett kitöltenünk. A két azonos tantárgyú feladatlap között 10-10, a két különböző között 15 perc szünet volt. (Valóságban kicsit később kezdődött, mint 8 óra, ugyanis előtte matricák és a korábban kapott kódszámok alapján azonosítottuk a lapjainkat. Aki a kódot megőrzi majdnem egy évig és jövő februárban eszébe jut megnézni az OKÉV honlapján az eredményt, ennek segítségével tudja majd megtenni ezt.)

A és B csoportok voltak, de a feladatok maguk csak sorrendjükben különböztek egymástól. Az egyik csoport a szövegértéssel, míg a másik a matematikával kezdett – és ennek függvényében a másikkal fejezte be a felmérést.


Országos kompetenciamérés 2011

A szövegértési rész láthatóan nem okozott nehézségeket – legalábbis nálunk. Ám elkeserítő, hogy két éve e felmérés drasztikus eredményt hozott ki, miszerint a diákok nagy részének alig megy egy adott szöveg értelmezése.

A matematika rész se volt olyan nehéz, ám ezzel már nem lehetett húsz perc alatt végezni. Amit kiemelnék itt, az az, hogy a feladatok 30-40%-a vagy teljesen a fizikához, vagy részben a kémiához és/vagy fizikához kapcsolódott. Persze, ez is csak azt bizonyítja, hogy a kettő között van átfedés. :)

Délben már végeztünk is, ki-ki mehetett kincset keresni, vagy haza, vagy ahova menni akart.

Seben Laura




A legfrissebb cikkek a rovatban

Bronz a világűrből

Kozák András bronzérmet hozott a XIII. Nemzetközi Csillagászati és Asztrofizikai Diákolimpiáról. Andrásnak ez már a második olimpiai bronzérme ezen a nyáron.

Beszámoló az idei sporttáborról (tanári szemmel)

Idén 9. alkalommal szerveztünk sporttábort Tiszainokán Illés Vanda kolléganőmmel. 38 diákkal utaztunk le a Tisza partjára. A társaságban voltak „kicsik” és „nagyok”, öregdiákok. Voltak első „inokázók” és már rutinos sporttáborozók.

Beszámoló az Álarc mögött tehetséggondozó programról

Az „Álarc mögött” élmény- és alkotásközpontú, komplex tehetséggondozó program célja az volt, hogy olyan tehetséges diákokat fejlesszünk, akik a korábbi években már foglalkoztak szín- és/vagy táncművészettel.

Lovagtábor

Május második hetében zajlott a nyolcadikosoknak szervezett erdei iskola, ahol az évfolyamunk jobban összekovácsolódhatott, illetve középkori témakörű feladatokat végeztünk el. Ilyen volt például a lányoknak a ruhavarrás és a fiúknak a batyukészítés (amiket teljesen saját kezűleg, korhűen készítettünk el), a fakardozások és egy lovagkori előadás, ahol megismerkedhettünk a középkori lovagi fegyverzettel.

Gyermeknap

„A gyermekeknek biztonságra, védelemre, szeretetre és megbecsülésre van szükségük. Arra, hogy engedjük őket létezni, és gyönyörködjünk abban, ahogy személyiségük kibontakozik. Aki jót akar tenni valaki mással, apró részletekben kell tennie.” – írta William Blake majd kétszáz évvel ezelőtt. Ma sem kell mást tennünk, most is kínálkozik rá lehetőség és alkalom.

MERIDIÁN – az apáczaisok hírportálja
KÖZÖSSÉGI OLDALAINK:

 Facebook
 Twitter
 Instagram
 YouTube
ALMA MATER:


Impresszum | Médiaajánlat | Jogok | Adatvédelem | Technikai háttér
2002-2019 MERIDIÁN. Minden jog fenntartva. A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a készítők engedélyével lehetséges.