Tízórai | Aktuális témák

Országos kompetenciamérés 2011


A cikket más oldalakon is meg tudod osztani a linkjének bemásolásával.
A cikk linkje:


Az új általános adatvédelmi rendelet (GDPR) és az EU bíróság 2019. július 29-i döntése következményeként megszüntetjük a cikkek oldalunkról engedélyezett közösségi oldalakon történő megosztásának lehetőségét. Természetesen a cikk linkjének bemásolásával ezt továbbra is meg lehet tenni bármelyik közösségi oldalon.
2011. május 25. | utolsó módosítás: 2016. február 8., 17:06
Ez a cikkünk több, mint fél éve lett elhelyezve az oldalon.
A tartalma azóta elavulhatott!

Iskolánkban a mai napon (2011. május 25-én) a 8.C és D, valamint a 10.A, B, C és D osztályok – a senki számára nem idegen – országos kompetenciamérésen vettek részt.

A kompetenciamérést egy (körülbelül 50 kérdésből álló) kérdőív kitöltése előzte meg, amely a diákok iskolában való teljesítményéről, a családi életről és a hasonló kérdésekről szólt. Majd, ezen a szerdai napon 8-tól délig négy feladatlapot (2-2 matematikai és szövegértési) kellett kitöltenünk. A két azonos tantárgyú feladatlap között 10-10, a két különböző között 15 perc szünet volt. (Valóságban kicsit később kezdődött, mint 8 óra, ugyanis előtte matricák és a korábban kapott kódszámok alapján azonosítottuk a lapjainkat. Aki a kódot megőrzi majdnem egy évig és jövő februárban eszébe jut megnézni az OKÉV honlapján az eredményt, ennek segítségével tudja majd megtenni ezt.)

A és B csoportok voltak, de a feladatok maguk csak sorrendjükben különböztek egymástól. Az egyik csoport a szövegértéssel, míg a másik a matematikával kezdett – és ennek függvényében a másikkal fejezte be a felmérést.


Országos kompetenciamérés 2011

A szövegértési rész láthatóan nem okozott nehézségeket – legalábbis nálunk. Ám elkeserítő, hogy két éve e felmérés drasztikus eredményt hozott ki, miszerint a diákok nagy részének alig megy egy adott szöveg értelmezése.

A matematika rész se volt olyan nehéz, ám ezzel már nem lehetett húsz perc alatt végezni. Amit kiemelnék itt, az az, hogy a feladatok 30-40%-a vagy teljesen a fizikához, vagy részben a kémiához és/vagy fizikához kapcsolódott. Persze, ez is csak azt bizonyítja, hogy a kettő között van átfedés. :)

Délben már végeztünk is, ki-ki mehetett kincset keresni, vagy haza, vagy ahova menni akart.

Seben Laura

Az új általános adatvédelmi rendelet (GDPR) és az EU bíróság 2019. július 29-i döntése következményeként megszüntetjük a cikkek oldalunkról engedélyezett lájkolásának lehetőségét. Természetesen a cikkek linkje a közösségi oldalakon belül lájkolható.



A legfrissebb cikkek a rovatban

Eredmények Marosvásárhelyről

Egy hete zajlott Marosvásárhelyen a 40. disputa bajnokság.

3. és 4. helyezés a Szent-Györgyi Tanulmányi Versenyen

2019. november 5-én és 6-án Szegeden a Szent-Györgyi Tanulmányi Versenyen 3 fős csapatok fizika, biológia és kémia feladatok révén mérkőztek meg.

A mai napon az 1956. október 23. napján kitört forradalom és szabadságharc hőseiről emlékeztünk meg

A megemlékezés keretében a 4. óra alatt egy 30 perces rádióműsort hallgattunk meg az osztálytermekben. A színvonalas műsort Borhegyi Péter tanár úr vezetésével a gimnázium 10.B osztályának tanulói készítették és adták elő. A cikkben lévő galéria október 23-ig még frissül.

Kozák András és Almási Balázs elnyerte a Richter Gedeon Nyrt. Talentum Alapítvány ösztöndíját

2019. október 2-án ünnepélyes keretek között átadták a Richter Gedeon Talentum Alapítvány ösztöndíjait a Richter Centenáriumi Emléktárban.

Egy nap sztrájk – Stec Kaidi tudósítása a klímasztrájkról

Beszámolót olvashattok a pénteki klímasztrájkról Stec Kaidi Tea tollából.

MERIDIÁN – az apáczaisok hírportálja
KÖZÖSSÉGI OLDALAINK:

 Facebook
 Twitter
 Instagram
 YouTube
ALMA MATER:


Impresszum | Médiaajánlat | Jogok | Adatvédelem | Technikai háttér
2002-2019 MERIDIÁN. Minden jog fenntartva. A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a készítők engedélyével lehetséges.