Tízórai | Aktuális témák

Mini terepgyakorlaton a Budai-hegységben

A cikk linkje:
2017. november 2. | utolsó módosítás: 2017. november 2., 15:24

Októberi 22 fokban, túracipőben és ragyogó napsütésben indult neki a 11. évfolyam biológia fakultációja Gál Ildikó tanárnő vezetésével felderíteni az Apáthy-szikla és a Kecske-hegy környékét.

A túra során interaktívan vettük szemügyre az órán tanultakat. Találkoztunk a dolomit sziklagyepek egyik legkülönlegesebb preglaciális reliktum endemizmusával, az éppen virágzó és illatozó magyar gurgolyával (Seseli leucospermum), illetve megcsodálhattuk a karsztbokorerdő kőriseinek, cserszömörcéinek őszi színpompáját, a növényi színanyagok tobzódását. A teljes testet átmozgató (akár a mindennapos tesivel is felérő) túrán határoztunk fa- és cserjefajokat, tanultunk rengeteg újat, kóstoltunk ízletes sóskaborbolyát, megtapasztaltuk a dolomit sajátos mikroklímáját és izgalmas formavilágát. Végül a Kecske-hegy nyugatra néző fehér szikláiról együtt néztük meg a naplementét a megérdemelt „csúcs-csoki”-t majszolgatva.

Képgaléria

Összességében ez volt az idei egyik legélvezetesebb „tanóránk”, hiszen a rengeteg új ismereten kívül zseniálisan éreztük magunkat – és ezt tényleg nem csak a csokoládé miatt felszabaduló endorfin mondatja velünk.

Erdős Dorka és Érseki Tamara (11. biológia fakultáció)

A legfrissebb cikkek a rovatban

Karácsonyi Koncert (frissítve)

Évek óta, tanévenként több alkalommal teremtünk lehetőséget az Apáczai gimnázium támogatására, melyek között egyik legfontosabb rendezvényünk a Karácsonyi Koncert.

Mini terepgyakorlaton a Budai-hegységben

Ismét Megáll az idő az Apáczaiban

Azon a helyen elevenedik meg a kultuszfilm folyosószínházi adaptációja, ahol több mint 50 éve a valóság szülte a forgatókönyvet.

Töklámpások

Képek szöveg nélkül.

Október 23-i megemlékezés

Tegnap tartottuk az októberi megemlékezést, a helyszín a szokásos volt, az ELTE Jogi Kar Díszterme. Idén már a második turnusban láthattam a műsort, amelyet idén a szokáshoz illően a 10.B osztály humán tagozata rendezett.

MERIDIÁN – az apáczaisok hírportálja
KÖZÖSSÉGI OLDALAINK:

Instagram
 YouTube
ALMA MATER:

Impresszum | Médiaajánlat | Jogok | Adatvédelem | Technikai háttér
2002-2017 MERIDIÁN. Minden jog fenntartva. A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a készítők engedélyével lehetséges.