Tízórai | Aktuális témák

CSERNOBIL_30 // Kreatív workshop diákoknak




A cikk linkje:
2016. április 18. | utolsó módosítás: 2016. április 18., 10:03
Ez a cikkünk több, mint fél éve lett elhelyezve az oldalon.
A tartalma azóta elavulhatott!

CSERNOBIL_30 // Kreatív workshop diákoknak // 2016.04.25-26 // OSA Archívum A sugárzó fekete üröm / Múzeumpedagógiai foglalkozás középiskolásoknak a Blinken OSA-ban

Az üröm az örömmel szemben „keserű”, a fekete előtaggal kiegészülve pedig egyenes baljós. Pedig esze ágában sincs rémületet kelteni ennek a fűszerként és gyógynövényként is használatos, igen allergén lágyszárúnak, ahogy arról sem tehet, hogy róla nevezték el a még ma is nyomasztóan hangzó, a Belorusz-határhoz közeli, észak-ukrajnai kisvárost, Csernobilt.

1986. április 26-án, hajnali 1.24-perckor a csernobili Lenin Atomerőmű a túlforrósodott hűtővíznek köszönhetően felrobbant. A hatóságok a lehető legtovább húzták a katasztrófa bejelentését. A kudarc tiltott szó volt a Szovjetunióban. A robbanás 30 ember életét követelte. Ez sem kis szám, ám a detonáció következtében kiszabadult radioaktív-sugárzás csak ezután kezdte meg gyilkos munkáját. Hogy ez a kontrolálatlan energia mekkora térségben, hány százezer embert életét és egészségét veszélyeztette, arról különböző adatok láttak napvilágot.

A programban a csernobili katasztrófa történetéből kívánunk tanulságokat levonni, már csak azért is, mert az energiaéhség Csernobil után sem csökkent, sőt. Alkotó feladatokon, vitákon, kooperatív gyakorlatokon keresztül vizsgáljuk meg, kinek milyen felelőssége van az emberi közösségek közeli vagy távoli jövőjére vonatkozóan, milyen új, életképes, alternatív módokon válthatók ki a veszélyes-üzemű erőművek, mi a szerepe a médiának az egészséges közgondolkodás megteremetésében. Rólunk van szó, és persze az árokparton virágozó fekete ürümről.

A program célja: a 30 évvel ezelőtti események apropóján, a kapcsolódó archív anyagok alapján, résztvevőkkel az együttműködés, a társadalmi felelősségvállalásról, a lehetséges új (alternatív energiák) megoldásokról, az információ nyitottságáról, a média szerepéről dialógust folytatni.


A foglalkozásokat vezetik:
Hemrik László, múzeumpedagógus
Salgó Viktória, múzeumpedagógus
Szira Henrietta, képzőművész

A részvétel ingyenes. Jelentkezési határidő: 2016. április 20.

Időpontok:
április 25. 9:00 / 11:00 / 14:00 (csoportonként max. 30 fő)
április 26. 9:00 / 11:00 / 14:00 (csoportonként max. 30 fő)
A limitált helyszám miatt korai jelentkezés javasolt! Regisztráció érkezési sorrendben. Kérjük, pontosan adják meg a létszámot és a kiválasztott időpontot.
Helyszín: Blinken OSA, 1051 Budapest, Arany János utca 32.

Bővebb információ és regisztráció:
Kövecsi Anikó / +361 327-3250/2566 / kovecsia@ceu.edu
http://www.osaarchivum.org




A legfrissebb cikkek a rovatban

LeS – Király Júlia: A nagy pénzügyi-gazdasági válság: 2007–???

Az év utolsó előtti előadása volt számomra az egyik legélvezetesebb, amelyet Király Júlia, a Magyar Nemzeti Bank (MNB) volt alelnöke tartott.

Kert a suli teraszán

Még két éve projektmunkaként indult, de akkor nem valósult meg. A 12.A osztály kollégistái alsóbb évesek és egy eötvösös kolis közbenjárásával összefogtak, hogy befejezzék azt, amit terveztek. Fogadjátok tőlük sok szeretettel a búcsúajándékukat: a kertet a suli teraszán.

VI. Eötvös Természettudományos Tábor

Az Eötvös József Collegium kollégistái az ELTE TTK és IK támogatásával hatodik alkalommal szervezik meg nyári táborukat.

Mengyelejev kémia olimpia Kazahsztánban

Turi Soma beszámolóját olvashatjátok az 51. Nemzetközi Mengyelejev Kémia Olimpiáról.

LeS – Dr. Kotschy András: Új megközelítések a rák gyógyításában

Elérkeztünk a XV. LeS alkalomhoz, amely során ismét egy nagyon érdekes témába kaphattunk bepillantást.

MERIDIÁN – az apáczaisok hírportálja
KÖZÖSSÉGI OLDALAINK:

 Facebook
 Twitter
 Instagram
 YouTube
ALMA MATER:


Impresszum | Médiaajánlat | Jogok | Adatvédelem | Technikai háttér
2002-2017 MERIDIÁN. Minden jog fenntartva. A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a készítők engedélyével lehetséges.