Mi | Kirándulások

2011. február 25. | utolsó módosítás: 2020. szeptember 26., 22:21

× Ez a cikkünk több mint fél éve lett elhelyezve az oldalon. A tartalma azóta elavulhatott!

Az Európai Unió pályázata lehetővé tette, hogy iskolánk 7. osztályosai közül 25 fő látogatást tegyen az Európai Bizottság székházában.

Február 15-én reggel indultunk a Ferihegyi Repülőtér 2A termináljáról. A kb. 2 órás repülőút után délben már Brüsszelben voltunk. Busszal utaztunk a szállodáig. Közben megnéztük az Atomiumot.

Kirándulás Brüsszelbe

A délutáni program városnézés és vásárlás volt. Megnéztük a Manneken Pist, a pisilős szobrot és a Szent Mihály és Gudula Székesegyházat. Jártunk a Grand Place-en, ahol láttuk a városházát, a céhházakat és más épületeket. Sok csokit, ajándékot vásároltunk, és néhányan gofrit is ettek. Brüsszelben sok a szép park, és az utcák is sokkal tisztábbak, mint Budapesten. Délután esni kezdett az eső, de nem volt hideg. A hőmérséklet 10 fok körül lehetett.

Este egy gyorsétteremben vacsoráztunk, majd szabadon sétálhattunk a városban.

Szállásunk Brüsszel belvárosában, a Hotel Astridban volt, ahol kétágyas, fürdőszobás szobákban kaptunk elhelyezést. Fél tízkor feküdtünk le.

Másnap a szállodában reggeliztünk. Ezután busszal mentünk az Európai Bizottság épületébe, ami egy hatalmas, modern üvegpalota, belsejében fákkal. Itt sok érdekes dolgot mutattak be az Európai Unió tevékenységével kapcsolatban, továbbá játékos feladatokat oldottunk meg. Lehetőségünk volt bolgár gyerekekkel megismerkedni és angolul beszélgetni. Később velük fogyasztottuk el a finom ebédet.

Kirándulás Brüsszelbe

Kora délután indultunk vissza a repülőtérre, ahol még volt lehetőségünk nézelődésre, vásárlásra.

Este fáradtan, de sok élménnyel gazdagodva érkeztünk haza.

Legutóbbi cikkeink a rovatban

Pályázatot hirdet az Apáczai Gimnázium Jubileumi Alapítvány

2024. február 13.

Az Apáczai Gimnázium Jubileumi Alapítvány pályázatot hirdet az ELTE Apáczai Csere János Gyakorló Gimnázium és Kollégiumának közössége számára. A pályázat tanulmányok, közösségi programok támogatására és szociális problémák megoldására is irányul.

Fülöp Benjámin a New York-i Carnegie Hall színpadán

2024. január 10.

A két ünnep között, 2023. december 28-án a New York-i Carnegie Hallban rendezték meg az American Protégé International Piano and Strings Competiton nemzetközi zenei verseny gálahangversenyét, amelyen fellépett Fülöp Benjámin iskolánk végzős, természettudományi tagozatos tanulója.

Tanulmányi ösztöndíj

2023. október 9.

Az Apáczai Gimnázium Jubileumi Alapítvány kuratóriuma pályázatot ír ki tanulmányi ösztöndíjra azon tanulók számára, akik a 2022/2023. tanévben a gimnázium diákjai voltak.

Pályázatot hirdet az Apáczai Gimnázium Jubileumi Alapítvány

2023. február 2.

Őszi túra a Gerecsében

2022. november 21.

2022. november 3-án az Apáczai Túrakör tagjaival a Gerecsében jártunk.